• Soita nyt
  • +35840 7332000

Kuva ei saatavilla
LUOVUUS ON MEISSÄ KAIKISSA
"SUURI INTOHIMOMME ON LUODA ELÄMÄÄ SUUREMPIA TARINOITA."

Jotkut vain käyttävät sen paremmin kuin toiset.
Luovat projektit ovat ihaninta mitä tiedämme.
Mainonta, grafiikka, videot, kotisivut, yrityskuvan suunnittelu. You name it.

Slider

Kasvoton markkinointi ei palvele ketään

Kasvoton markkinointi ei palvele ketään

Näinä päivinä kuvat ovat arvokkaampia markkinoinnissa kuin koskaan ennen.

Miksi? Laskemalla jo pelkästään kanavia, joissa yritys tai käyttäjä voi markkinoida ja tuoda viestiään esille löytyy pilvin pimein. Toisin sanoen sosiaalisen median palveluita on valtaisat määrät ja niissä esiintyminen menestyksekkäästi vaatii massasta erottautumista.

Pelkällä tekstisisällöllä sitä ei tehdä, joten persoonallinen viestintä on elinehto. Personallisella tarkoitamme kuvallista viestiä joko pysäytetyssä tai liikkuvassa muodossa. Visuaalista tarinankerrontaa siis.

Luonnollisestikaan pelkkä kuvallinen viesti ei vielä riitä, sanoman tulisi herättää tunteita ja jäädä mieleen.

Video on monessa mielessä tehokkain tapa viestiä, mutta tässä kirjoituksessa on tarkoitus miettiä enemmän sitä perinteisen kuvan roolia.

Toisin sanoen kaikki kanavat suoltavat informaatiota loppumattomalla tahdilla, kuka nousee siis valtamerestä esille?
Kasvoton markkinointi on yrittäjän turma.

Hätäinen kuluttaja

Nykypäivänä kuluttaja on äärimmäisen vaativa ja kärsimätön.
Ihmiset haluavat nähdä ostopäätöksen alla olevia tuotteita ja kokonaisuuksia ennen tärkeää ratkaisua.

Yritysten verkkosivut ovat puolestaan merkittävässä roolissa, kun mahdollinen asiakas tekee valintaa palveluntarjoajasta ja ensivaikutelma on kaikki kaikessa. Internet on luonnollisesti tehnyt kaiken edellä mainitun mahdolliseksi ja sen käyttötilastot yhdessä tärkeyden kanssa kasvavat päivä päivältä.

Tämä tarkoittaa sitä, että tuotteisiin, palveluihin ja tarjouksiin liittyen valokuvat ja videot ovat arvokkaampia kuin koskaan ennen, koska kivijalkapalveluita käytetään vähenevässä määrin.

Pähkinänkuoressa voisi sanoa, että kaupasta haetaan myöhemmin ne tuotteet tai palvelut, joista on saatu ulosmitattua suurin potentiaali mielikuvien ja tunteiden osalta netissä.

Hyvä markkinointi tarvitsee kuvia

Markkinointi on siis arvosi viestimistä asiakkaalle.
Valitettavasti monessa yrityskulttuurissa ei ymmärretä hyvien markkinointikuvien merkitystä.

Heikkolaatuiset ja epäammattimaiset valokuvat välittävät negatiivisia mielikuvia organisaatiosta ja tarjoamistasi tuotteista ja palveluista.

Oikea tyyli ja johdonmukaiset kuvat vastaavasti auttavat yritystäsi paitsi välittämään mielikuvia laadusta,
myös menestyksekkäästi kertomaan yrityksen tarinaa ja luomaan linjauksia brändin suhteen.

Ja kuten monesti sanotaan, mielikuvan voi jättää ihmisille vain kerran.


Viimeistelemätön ja viimeistelty kuva. Jälkimmäinen tuotos luo varmasti vahvempia mielikuvia laadusta ja menestyksestä, tai kertoo ehkä jopa tarinan? Onko tuote kiinnostavampi jälkimmäisessä kuvassa?

Elämme visuaalisessa kulttuurissa.

Kuvat aktivoivat mielikuvituksen ja auttavat ymmärtämään kontekstia ilman lukupakkoa. Tällä korkean mobiililaitteiden sitoutumisen aikakaudella ovat markkinointikuvat tärkeämpiä kuin koskaan ennen. Ihminen haluaa informaationsa helposti ja nopeasti. Ostopäätökset tehdään tunteella ja nähdyn perusteella, ei faktojen.

Asiakkaat haluavat tutustua sinuun

Kuvapankkien valokuvat ovat yksi vaihtoehto tuottaa kuvia esim. verkkosivustolle, sosiaaliseen mediaan tai esitteisiin. Vaikka kuvat ovat varmasti hyödyllisiä joihinkin tarkoituksiin (ja luonnollisesti parempi vaihtoehto kuvattomuudelle), ne eivät ole kuitenkaan paras tapa esitellä yrityksesi.

Miksi? Koska ne eivät ole yrityksesi kuvia!

Kun ihmiset vierailevat verkkosivustollasi, he haluavat tutustua juuri sinuun ja yritykseesi. Kuvapankin kuvat eivät näin ollen auta tässä tilanteessa - ja saattavat antaa ihmisille väärän kuvan siitä,
mitä sinulla ja yritykselläsi on tarjottavana.

Paras tapa saada potentiaaliset asiakkaat tutustumaan yritykseesi on näyttää heille todellisia valokuvia yrityksestäsi, tiimisi jäsenistä ja tuotteistasi.

Palkkaa ammattilainen kuvaamaan

Halutessasi siis menestyksekkäästi markkinoida ja edistää yritystäsi, ammattimaiset valokuvat ovat tärkeässä roolissa alasta riippumatta. Palkkaa siis ammattivalokuvaaja esittelemään yrityksesi toimintaa, tuotteita ja palveluita NYT!

Littlepub, BEST PUB in Vaasa!
Sähköwaasa Oy, kotisivut ja kuvaus

RStudio, tuoreimmat uutiset