• Soita nyt
  • +35840 7332000

Kuva ei saatavilla
LUOVUUS ON MEISSÄ KAIKISSA
"SUURI INTOHIMOMME ON LUODA ELÄMÄÄ SUUREMPIA TARINOITA."

Jotkut vain käyttävät sen paremmin kuin toiset.
Luovat projektit ovat ihaninta mitä tiedämme.
Mainonta, grafiikka, videot, kotisivut, yrityskuvan suunnittelu. You name it.

Slider

Ovatko kotisivusi uudelleensuunnittelun tarpeessa?

Ovatko kotisivusi uudelleensuunnittelun tarpeessa?

Sivustoasi ei ole päivitetty vähään aikaan, mutta tarvitseeko kokonaisuus välttämättä edes täydellistä uudelleensuunnittelua?

Mitkä ilmassa olevat merkit kertovat sen puolesta, että esim. yrityksen tai yrittäjän pitäisi harkita sivuston uudistusta? Miten siis saada jälleen etumatkaa muihin?


On olemassa paljon asioita, joiden avulla voit pitää sivuston päivitettynä rakenteen ja ilmeen osalta.

Toisaalta tietyt merkit puhuvat sen puolesta, jolloin uudelleensuunnittelu voi tehdä merkittävän eron yrityksen tuloksessa laskun ja nousun osalta.

Tässä artikkelissa aiomme pintapuolisesti käsitellä viittä hyödyllistä vinkkiä, joiden avulla voit selvittää onko sivustollasi syytä harkita uudelleensuunnittelua.

 

Edellisestä uudistuksesta on kulunut n. 5+ vuotta

Niin kuin moni asia suunnittelun ja tyylin maailmassa, myös nettisivut ikääntyvät ajan kuluessa.
Suunnitteluperiaatteet elävät nopealla syklillä ja monissa tapauksissa nämä muutokset vaikuttavat siihen, kuinka itse asiassa koko sivusto toimii.

Mobiilioptimointi, puhdas estetiikka, tuki korkean resoluution näytöille jne. ovat niiden kysymysten joukossa, joiden kanssa moderni sivusto kamppailee.
Viimeisen viiden vuoden aikana moni asia on muuttunut. Responsiivinen websuunnittelu, joka mahdollistaa yhden ja saman skaalautuvan näkymän käyttämisen virtuaaliseti kaikilla näytöillä on muodostunut erittäin suosituksi suunnittelijoiden keskuudessa.

Toisin sanoen tämän avulla voit luoda yhden rungon ja kokemuksen kaikille käyttäjille riippumatta siitä, käyttivätkö he
sivustoasi älypuhelimilla, tableteilla vai pöytäkoneella.

Nykyaikaiset sivustot ovat yleensä myös vähemmän "sekaisia" ulkonäöltään kuin edeltäjänsä.
Puhdas, moderni ilme on se mitä käyttäjät nykyään odottavat sivustolta, varsinkin kun kosketusnäyttölaitteista on tulossa niin suosittu tapa
käyttää internetiä.

Hakukoneiden liikenne

Hakukoneoptimointi (SEO) ei ole vain teollisuuden kehittämä iskulause.
Se on tärkeä näkökohta minkä tahansa sivuston näkökulmasta ja "tiede" sen takana muuttuu jatkuvasti.

Pienillä asioilla on merkitystä. Esimerkiksi miten sivustosi otsikot näytetään, kuinka olet määritellyt sisällönkuvauskentät (jotka kertovat hakukoneille
mitä erilaisia ​​sisältöjä sivustosi sisältää ja miten niitä kategorisoidaan), tai millainen on sivustosi yleinen mobiiliystävällisyys. Nämä ovat kaikki tärkeitä tekijöitä,
jotka vaikuttavat sivuston hakusijoituksiin.

Tämän (2015) vuoden huhtikuussa Google teki merkittävän muutoksen sen hakusijoitusta määrittelevään algoritmiin.
Lopputuloksena se alensi huomattavasti niiden sivustojen hakukonenäkyvyyttä, joiden rakenteessa ei oltu huomioitu mobiilioptimointia.

Toisin sanoen mikäli suoritat haun vaikka alueellasi toimivista leipomoyrityksistä, haun ykköspaikalle nousevat ne leipomot, joiden sivuston rakenne on mobiilioptimoitu.
Tämä on merkittävä muutos tuloksellisesti mille tahansa yritykselle.

Jopa sosiaaliset verkostot, kuten Facebook käyttävät Open Graph sisällönkuvauskenttiä määrittämään, mitä sisältöjä käyttäjille näytetään. Käyttäjät luonnollisesti puolestaan jakavat linkkejä sivustollesi.
Mikäli tämä tieto puuttuu, sosiaalinen media ei välttämättä näytä verkoston käyttäjille sitä tietoa, jota olisit halunnut. Moderni sivusto tulisi ehdottomasti kehittää nämä tagit ajatellen.

Sivustosi tuntuu hitaalta

Nopeus on toinen kriittinen tekijä, mitä kannattaa ehdottomasti miettiä ja tarkkailla. Moderni websuunnittelu voi tarjota paljon paremman kokonaisuuden optimoinnin.
Tällä tarkoitetaan sivuston selvästi nopeampaa latausaikaa ja näin ollen mielekkäämpää käyttökokemusta loppukäyttäjälle.
Nykyihmiselle aika on kaikki kaikessa ja hidas sivusto saa ikävä kyllä käyttäjän siirtymään muualle.

Pingdom on ilmainen sivusto, joka mittaa oman sivustosi latausnopeuden erillisen työkalun avulla ja voit näin verrata oman sivustosi latausaikoja muihin.

Tutkimukset ovat osoittaneet, että jokainen sekunti jonka käyttäjä joutuu odottamaan sivustoa ladattaessa nostaa huimasti poistumisprosenttia. toinen sivun kuluu ladata tuloksena suurempi osuus luopumista.
Itse asiassa 79% ostajista, jotka ovat tyytymättömiä verkkosivujen suorituskykyyn ostavat hyvin epätodennäköisesti samalta sivustolta jatkossa mitään. 
Tällä on siis suora ja melko karu vaikutus asiakkaiden sitouttamiseen.

Kilpailijasi sivusto näyttää paremmalta ja toimivuuskin tuntuu olevan eri luokkaa

Sivuston ulkonäkö on puolet taistelusta, kun puhutaan loppukauppoihin johtavista seikoista.
Käyttäjä valitsee yleensä aina sen yrityksen ns. omaksi "yhteistyökumppanikseen", jonka visuaalinen ja graafinen viestintä miellyttää eniten. Ulkonäköasioilla on siis valtaisa merkitys.

Tutustu kilpailijoidesi verkkosivuihin ja selvitä, löytyykö heidän paketistaan jotain merkittävää etua, jota sinulta puolestaan ei.

Tämä voi pitää sisällään useita asioita, kuten miltä sivustosi näyttää tai minkälaisen ostokokemuksen sen tarjoaa.
Onko sivustolta helppoa löytää esim. yhteystiedot tai ylipäätään käyttäjää kiinnostavat tarvittavat tiedot. Onko käyttäjän helppoa suorittaa osto sivustolta jne.

Sivustosi saattaa olla ensimmäinen kokemus, joka asiakkaalla on yrityksestäsi.
Haluat sen varmasti heijastavan yrityksesi huomiota yksityiskohtiin, ja jättävän myönteisen vaikutelman.

Sivustosi nykyinen design rajoittaa mahdollisuuksiasi

Edellä mainittu on todennäköisesti tapahtunut lähestulkoon kaikille. Haluat päivittää tietyn ominaisuuden sivustolla, mutta päivittäminen aiheuttaa jonkin muun osa-alueen toimattomuuden tai jopa "hajoamisen".
Tämä voi olla todellinen ongelma.

Mikäli huomaat, että sivustosi nykyinen design/rakenne rajoittaa käyttäjiesi käyttömahdollisuuksia sivustollasi, saattaa olla aika tehdä muutos kokonaisuuteen.

Yksi tällainen esimerkki on Adobe Flash.
Mikä oli kerran oletustapa videoiden upottamiseksi ja vuorovaikutteisien elementtien lisäämiseksi verkkosivuille on sittemmin korvattu modernin HTML5 ja CSS3 ratkaisujen avulla.

Monet vaikuttavat julkaisijatahot ovatkin julistaneet Flashin kuolemaisillaan olevaksi alustaksi, ellei jopa kuolleeksi.
Nykyaikaisten HTML5 / CSS3 mallien ratkaisut voivatkin tehdä valtavan eron käyttökokemukseen.

Loppumietteitä

Sivustosi uudistaminen ei tarkoita tietenkään sitä, että kaikkea kokonaispaketissa täytyisi muuttaa.
Itse asiassa, jotkut parhaista uudeelleenrakennuksista ovat myös kaikkein hienoimpia ja toimivimpia.

Usein raskain työ saatetaan tehdä kulissien takana, optimoimalla koodia ja korvaamalla vanhentuneita ratkaisuja uudempiin. Aina pelkkä korjaustyökään ei toisaalta riitä.

Silti, raikaalla ilmeellä voi olla myönteinen vaikutus kävijöihin. Se voi myös olla todellinen piristysruiske yrityksen tulokselle.

 

Vapaa käännös Rocketthemen alkuperäiskirjoituksesta: Five Signs Your Site is Due for a Redesign

10 yleistä virhettä logon suunnittelussa
Tai-Tex Oy uudisti sivuilmeensä

RStudio, tuoreimmat uutiset